Dag 6 - Reisverslag uit Kotor, Montenegro van Janou Roskam - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Kotor, Montenegro van Janou Roskam - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Janou

13 Augustus 2014 | Montenegro, Kotor

Dag Lieve volgers,

Vandaag dag 6. We zijn in Montenegro, ik heb nog nooit zo'n prachtige omgeving gezien.
Wat was het oogverblindend. Het filmpje op mijn facebook is helaas in de avond gemaakt, maar met de zon overdag en dat weerkaatsende water was het werkelijk waar een sprookje. Helaas kon ik vandaag niet van het schip af.
Morgen mag ik wel van het schip af. Of in ieder geval ik begin morgen om half 11 dat is de laatste tijd dat je kan beginnen, dus kan ik voor die tijd Dubrovnik nog even in.Gelukkig heb ik nog wel veel aan Maria ( mijn kamergenoot) ze voelde zicht hetzelfde als mij in het begin, maar ze onmoette als snel haar vriendje en daardoor heeft ze veel steun. Maria vertelde me dat ze waarschijnlijk al lang thuis was als ze hem niet had ontmoet, niet echt handig om te horen.
Ook schijnt mijn functie altijd een probleemfunctie te zijn geweest en er niemand is die het langer dat een half jaar volhoudt.

Ik heb laast wel een keer gelachen. Ik moet programma boekjes vertalen. Daarin stond altijd.
Friends of Bill W. Dus ik letterlijk vertalen. De vrienden van Bill W. vond het wel vreemd maar ik denk achja zal wel. Kom ik er later achter dat dit gewoon een AAbijeenkomst is. Nou al die Nederlanders zullen wel gedacht hebben. Het zelfde was met GLBT gathering, dus ik vertalen GLBT bijeenkomst, blijkt dit gewoon Gay Lesbian Bisexual Transgender bijeenkomst te zijn.

We varen as we speak naar Dubrovik Kroatie, schijnt ook heel mooi te zijn.
Verder tijdens mijn overnachting in Rome in dat hotel, heb ik Brandy ontmoet. Brandy was altijd HS manager en haar vriend ( Nederlands is Kaptein ) Zij heeft ontslag genomen maar vaart tot oktober met hem mee. Zij is super aardig en helpt me goed op weg. Doordat ze alles weet kan ze me de juiste weg wijzen.

Nou vanavond kan ik dus eindelijk 8 uur slapen, Maria zou vanavond nog even naar de cabin komen om even te kletsen. Verder begint het hier pas de leven tegen 12 uur. Ik moet elke ochtend al zo vroeg opstaan en ik ben gewoon echt moe dus hou ik dat niet vol. Behalve morgen.

Groetjes Janou

  • 13 Augustus 2014 - 20:29

    Hetty B:

    Prettig dat je toch al wel wat mensen leert kennen waar je wat aan hebt. Je zegt dat je om 11 uur moet beginnen. Dus je bedoelt dan dat je voor elf uur 's ochtends aan wal gaat? Is er dan al wat te beleven? Je zult dan wel eerst de haven uit moeten, denk ik? Ga je dan alleen zo'n stad in? Of met een collega? En met een taxi? Ik snap dat je moe bent! Al die nieuwe indrukken en dan ook weinig slaap. Veel plezier morgen! Groetjes!

  • 13 Augustus 2014 - 20:30

    Anna:

    Schatje, dan kan je eindelijk naar een bijeenkomst om te praten over het uit de kast komen ;-).
    Fijn dat je wat contacten op doet :-).
    Kus

  • 13 Augustus 2014 - 22:47

    Hetty J:

    Fijn dat je leuke mensen om je heen hebt die je weg wijs maken.
    Geniet er vooral van!! Je ziet in ieder geval ontzettend veel.

  • 14 Augustus 2014 - 07:34

    Beja:

    Goedemorgen Janou,
    lekker geslapen hoop ik, veel plezier in dubrovik.
    En fijn dat je mensen hebt ontmoet die je wegwijs maken dat helpt .
    Ik ben ook benieuwd wat je van croatie vind, maar dat lezen we vast.
    nog niet door de shampoo, douche en bodylotion heen hoop ik.
    nou tot de volgende keer liefs mark en mij.

  • 14 Augustus 2014 - 08:08

    Cees Roskam:

    Hallo Janou,

    vrienden komen vanzelf, je moet je in ieder geval er niet voor afsluiten. Geniet van de mooie momenten, en vergeet de mindere momenten zo snel mogelijk

  • 14 Augustus 2014 - 23:12

    Roely:

    Gewoon aan het acclimatiseren daar zit je midden in. Komt helemaal goed. Wat je functie betreft ben jij misschien wel de juiste vrouw op de juiste plek. Je doet het allemaal maar, petje af. Liefs Roely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janou

Out to open sea

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 8212

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Janou goes offshore

Landen bezocht: